Hur Norrländsk Är Jag?

Jag har kört:

[x] Snöskoter.

[ ] Traktor.

[x] Bil.

[ ] Lastbil.

[ ] Fyrhjuling.

Jag har ätit:

[x] Souvas.

[x] Västerbottenost.

[ ] Surströmming.

[x] Pitepalt.

[x] Tjälknöl.

Jag kan åka:

[x] Slalomskidor

[x] Längdskidor

[x] Skridskor

[x] Snowboard

Jag har upplevt:

[x] Snöstorm.

[x] Minus 30 grader.

[  ] Lämmeltåg.

[x] Midnattsol.

[x] 2m Snö.

Jag har:

[ ] Druckit mig full på hembränt.

[X] Varit nära att förfrysa mig.

[x] Sovit utomhus på vintern.

[  ] Badat isvak.

[x] Plockat Hjortron.

[x] Träffat på ren i det vilda.

[x]Träffat på älg i det vilda.

[  ] Träffat på björn i det vilda.

[x] Spenderat tid i fjällen när det inte har varit lov.

[  ] Sett Dunderklumpen.

[x] Snusat

[ ] Jagat vilt.

Jag:

[x] Bor i Norrland.

[x] Är fåordig.

[x] Pratar Norrländsk dialekt.

[x] Kommer ifrån en Norrlänsk släkt.

[x] Pratar Samiska eller Tornedalsfinska.

[x] Jag känner/är en Same


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0