reflektioner över året som gått!

.... sett att många andra bloggare skiver och reflekterar över året som gått.
och på VAD som man vill ändra för kommande år.

Alla som läst min blogg. VET att mitt 2009 inte varit som den borde. ganska kaotisk med andra ord.
Har gått igenom ett år av överträning, ortorexi och en viktnedgång till skadlig vikt.
Har inte mått bra och en total kollaps i maj.
men också ett år av att jobba med mig själv som person.
VEM ÄR JAG? VAD VILL JAG?
har fått hjälp att jobba med de av ätstörningsenheten och många andra i min omkrets.
Mycket tack till dessa. bl.a. Monica på STIL som var mitt första stöd. UTAN henne - hade jag inte orkat vänta sommaren med att få den hjälp jag behövde.

Har varit ett år av hjälp till självhjälp - förstå min situation.
Sen sommaren har jag enbart jobbat m. mig själv som person, m. hjälp av ätstörningsenheten, (min handledare anna, och även sjukgymnast som jobbat med min självkänsla och en dietist).
Mycket har jag fått inse iår - fått nya vänner och tappat endel gamla vänner.
Har insett att det inte ALLTID är jag som ska ställa upp för andra, utan IBLAND tänka enbart på mig själv.

KAN INTE umgås med negativa människor som drar ner mig. då faller jag TOTALT.
svårt att sedan komma upp..
Jag har fått antidepressiv medicin för att slappna av lite.
få bort lite KRAV OCH MÅSTEN som jag själv ställer på mig.




Mål med mitt 2010

Jag hoppas mitt 2010 blir betydligt bättre.
Mår bättre, mindre krav och måsten.
kunna släppa saker som morgonträning innan frukost.
Träning för att jag tänkt - köra de för att jag VILL istället. när jag vill.. tycker om att träna så vill för d. mesta, men måste erkänna. inte alltid.

Jag vill kunna tillåta mig själv leva mer.
äta de jag vill - när jag vill.
Bli fri alla onda tankar som ibland dyker upp i mitt huvud.
Nöjd med den jag är - som jag är.
Jag duger som jag är och ska vara stolt över allt jag gör som är bra.
Nöjd över mitt träningspass, trots att den kanske inte var super effektiv eller nöjd över att jag tog morgonträning och då med gott samvete vila eftermiddagen - inse att de jag redan gjort är bra!

Framförallt - nöjd över hur jag ser ut.
se helheten i mitt jag!

 

Kommentarer
Postat av: milka

Kul idé! Jag kanske tar efter den.

Låter bra det du skriver, du borde (när du är helt frisk) fara och hålla föreläsningar om din "erfarenhet". Tror många tjejer kan behöva höra hur det egentligen är och konsekvenserna man får leva med.



Sv: Jag har några klipp, kan lägga in något i framtiden! =)

2010-01-01 @ 21:08:12
URL: http://milkafembro.blogg.se/
Postat av: Carolina

Svar; Nej, mamma tyckte inte att jag skulle fara så jag var hemma me mamma och pappa.. kanske inte super kul, menmen:P Desamma:D



Ps. instämmer på de Milka säger.

2010-01-02 @ 13:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0