1:a advent

...startat min "förberedelse period" inför jul.

PÅbörjat min tankeverksamhet för att få julen att fungera,
och bli någolunda bra.
Hoppas att jag ska ha julefrid (och ro) i kroppen för att klara av att njuta tillsammans med
släkt och vänner i jul.

Måste bara planera 100 gånger mer än andra, acceptera endel saker o.s.v.
(Planerat bl.a. VAD jag kan "unna" mig som min hjärna accepterar, medans - de flesta, andra
äter d. som för mig är totalt förbjudet i dagsläge)

Min åtgärdsplan:
- Egen gjorda köttbullar (utan ströbröd och med mager köttfärs eller kycklingfärs).
- alt. till gotte (ungstekt äpple m. kanel) eller (hemgjord kakao- "nått").
- Ta med egen ost (5%)
- och ev. inte vara så många dagar borta (bara helg dagarna) sen hem till mitt lugn med Mattias.

Men idag var d. iaf 1:a advent.
Inte så bra sådan, då jag som förra helgen (klarade d. då) gjorde maräng m. sötn. medel.
men idag var d. inte bra- hungrig hela kvällen (trots ätit middag, vilket inte är så vanligt förekommande för mig annars).



Dålig natt, mycke tankar på min "nedsatta funktion i sköldkörteln" - vilket lett till nedsatt ämnesomsättn.
Tänkte på sant åka in till Psyk i sunderbyn. d. var totalt stopp m. allt.
somnade tillslut på soffan. av ren utmattn. tårögd och huvudvärk.

Vaknade, tränade mage och tog en promenad.
Var på julmarknad i Luleå (skyltsöndag) och sen totalt "mat vräkning" ikväll. såå hemskt hungrig (sugen?).
men lite juleljus hann jag med, i mellan mina depressionsattacker som varit ikväll..=( inte kul!
Men ska ha fluoxetin. d. är bestämt. JAG ORKAR inte mer!



 

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej vännen <3!



Jaghoppas verkligen inte att det är jag som har satt grillrer i huvudet på dig angående sköldkörteln! :'/

Det var inte meningen isåfall! essutom så är jag 98 % säker på att du INTE har något problem med den,du borde ha märkt det då!

Har du kollat hos en läkare eller så?



Så himla stark gjort att inte kräkas! Superbra :)

Du kanske tycker att du har ätit hela tiden,men ofta så är det ju så att man inte har ätit så mycket som man tror att man har,det är sjukdomen som spelar en ett spratt!



Igår så var det en helt okej dag, det var lite jobbigt efter mitt förmiddagsmellis,men sen så blev det bättre under dagen,och på kvällen så smaskade jag i mig mer än 200 g godis ;)



Jag hoppas du mår bra idag (?).



Kram på dig! <3

2009-11-30 @ 09:13:10
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: Anonym

JOSEFIN bra jobbat...du kämpar på,och vill verkligen bli frisk....vilken kämpe du är!!!....du har en tuff tid nu,men försöker STÖTTA dig och bara finnas för dig när du vill och känner att du behöver de!!!....jag verkligen beundrar dig och hoppas att du snart ska kunna njuta av sånt du inte tillåtit dig själv,utan att behöva känna ångest!!!!.....fortsätt kämpa som du gjort hittils,du kommer att klara de,tror verkligen på dig!!!.....hoppas den här sjukdoms tiden för med sig "nått" gått iallafall,kanske inte nu,men när du satt allt de bakom dig!!!!KÄMPA PÅ SYRRAN!!!::::ÄLSKAR DIG OCH STÖTTAR DIG ALLTID::::STYRKE KRAMAR I MASSOR stora syster Johanna

2009-12-01 @ 11:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0