Tillbaka efter en "rörig" - uppochner helg i byn!

.........har inte orkat skriva när jag var hem...
så många att träffa, mycket att prata om... så skönt.

Men som ni ser på rubriken, gick väl helgen så där..
upp,ner,fram och tillbaka..,
Trevligt att träffa mina supergoa föräldrar, och mina underbara syskon.

För mig med mina egna konstiga rutiner, är de dock ibland svårt att sova, äta och bo hos någon annan.
kort sammanfattn av helgen:
Lörd.
Sov inte mycket natten mot lörd. (somnade 12 och vaknade 02). inte såå skönt=(
men kollade fotoalbum till kl. 5 - satte då igång att baka,
blev mockarutor, kanelbullar, frukostbröd (frallor), och havreflan.
bakade allt detta innan kl. 8 - när pappa steg upp.

Inte så roligt för mig, men d. fick ju nybakt frukostbröd..
tog sen en promenad, och ät frukost.
Åkte med Mamma och Carolina till Pajala - shoppa i storstan=)
Hem och laga lasagne, åt övriga familjen..

Oerhört jobbigt för mig att äta dock...
fick vänta ut att alla ätit, röjt undan och först efter d. kunde jag varva ner.
de var totalt stopp..
för rörigt, för strressigt och jag var för orolig..
fick i mig min sallad sen..

De andra åkte till Pajala sen, och jag for
och hälsade på min älskade syster i Korpis.
väldigt skönt, och trevligt.
träffade Anneli där också- så läänge sen=)

Till Natten mot sönd. fick jag ta en sömntabl.
JAG SOV!

Sönd.
Vaknade på otroligt dåligt, uruselt humör.
vet inte om d. berodde på sömntabl. men...
vaknade för sent, trött, dåsig och totalt less..
tog en promenad ändå..

trött hela söndagen, småsnurrig i huvudet också.
Vi for och hälsade på mattias föräldrar. skulle fota till ett familjefoto.
denna gång var d. inte såå roligt att vara på besök, ganska mycket folk
och jag var sååå trött.. sömnade på kökssoffan kll. 2 på dan.. =) ovnaligt för att vara jag!

Mattias och henrik åt sedan hos mamma och pappa, fläskfile och älgskav.
jag gjorde min middag, för att äta i bilen, lika bra efter gårdagens "flopp".

Skönt att mamma och pappa skulle bort, så blev en ganska snabb avsked.
annars hade d. nog varit jobbigare att åka.
Min älskade far, gjorde älgskav - enkomt för MIN SKULL.
Så jag fick med älgskav hem, så att jag kunde frysa ner och äta gott när jag är ensam på dagarna.
Tack Pappa och Mamma för ALLT ni gör för mig!
Jag älskar er och saknar er redan -
sitter här och tänker på er!


Kommentarer
Postat av: carina

Kramar på dej!

2009-11-20 @ 00:18:53
URL: http://karatangentbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0