Tordag =I (inget uttal om humör)

..kan inte uttala mig om mitt humör idag.
efter en jobbig går kväll, me gråt, jobbiga tankar och en stor port. kvällsfika,
är morgonen efter ganska svårt.
Trött, slut och allmänt små less.

Var på spincore i Boden i morse, sen hem, -äta soppa m. rökt sik och 2 hård smörgåsar m. ost.
ska bli souovasskav m. champinioner, lök, paprika och sallad att äta vid 2 tiden, före träningen.
Ska och spinna30 min innan Cardiocrossfit.

Recept på suvoasskavs panna med ungstekt potatis.



Svovas
400 gr suovasskav (norrlänskt)
1 liten burk champinioner
lite paprika
lök
purjolök
Kryddor som: Viltkrydda (salt, svartp. lök, enbär, timjan, koriander, rosmarin, vitlök, salvia, paprika och lagerblad)
Salt
Hackad vitlök.
Onion rosemary
vegetable mix.

stek allt detta i en stekpanna. först på svagvärme, sedan snabbstekn.
Stek fryst, då slipper du lägga olja el. margarin.
Kan också använda lite av lagen från champinonerna.

Ungstekt potatis
koka upp potatisen lite, så att de blir lite mjukare.
skär dem i mindre bitar (jag gör dom till klyftor)
krydda med pomfritskrydda, grillkrydda och salt.
Ugn ca: 200 grader.

 

Normalportion??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0