seg onsdag...

...oj så låångsamt tiden gått idag!
vaknade kring kl 9.00
passa på att städa lite, (mattias föräldrar kommer och är tors - fre hos oss).
Köpt lite fina ljus och servetter. för att "piffa" upp lite extra=)

Satt en stund på facebook på morg.
åkte till Luleå, var en sväng in på team sportia.
hittade skor, men inte exakt såna som jag vill ha. så de fick vara!
sen spinning45. Måste erkänna, hade inte alls lust att spinna idag på morg.
ska på spinnpump ikväll.. den längtar jag efter. blev inget i måndags.
Men idag på dan hade jag såå lite att göra, så de blev spinning ändå.
men JAG tog d. lugnt!.

Sen hem, laga middag - idag blir de. kycklingbiffar med tzatziki och hasselbackspotatis.

Kycklingbiffar
400 gr kycklingfärs
lök
purjolök
1 dl lätt kesella
2 ägg
1 dl sesamfrön

Kryddor som: salt, peppar, basilika och curry.



Tzatziki
1 /4 gurka (som skivas i bitar)
3 vitlöksklyftor (skärs i små, små bitar)
1/2 burk lätt kesella
1/2 burk lätt keso

Salta, peppra och sätt vitlökspulver på gurkskivorna som
du lagt på en servett för att "tappa" lite vatten.
Blanda sedan i allt.



Hasselbackspotatis. 

Sätt ugnen på 225 grader. Skala potatisen.
Skär i tunna skivor men inte helt igenom.
Lägg potatisarna med den skårade sidan uppåt i en ugnsäker form.
Pensla med lite olja på varje potatis.
Ställ in mitt i ugnen, 225 grader i 25 minuter.
Ta ut formen och pensla  på ytterligare lite olja, 
 Strö på salt och sesamfrön.
Ställ in formen i ugnen igen och baka ytterligare 20 minuter eller tills den är mjuk.




Ikväll blir de alltså spinpump 18.30.
såå roligt!
Detta var då dagens resultat av middagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0