Snart helg!

...skön tanke måste jag bara säga=)
vilken jobbig natt de var inatt då.
kunde absolut inte sova. låg vaken, ville sova men huvudet fullt i tankar.
Usch! då jobbigt.
Tänkte på bl.a. ombyggn. av köket,(massor med idéer - de är ju bra, men inte på natten helst).

men sov ganska länge på morgonen.
åkte till Boden och körde spinning30 och core 30.
tänkte styrketräna efter men orkade inte.
och yes! Jag fick en plats på cardio crossfit ikväll.

Nu sitter jag här, påbörjat mitt matprojekt - friterad kyckling utan fritös.

Mitt spec. recept,
2 pers.
2 st. kycklingfile
2 dl sesamfrö
1/2 dl linfrö
rapsOlja.

Kryddor som: Salt, mexikans kycklingkrydda (samma som igår), Paprika krydda och cayenne peppar.

Började med att skära kycklingen i bitar,
hälla sesamfrön, linfröna och kryddorna i en påse.
Lägg i kycklingbitarna, blanda väl och låt dem ligga tills du påbörjar friteringen.



lägg olja i en gryta - värm upp.
Lägg i kycklingbitarna. Fritera!
en stund i oljan.
lägg sedan i en ugnsäker form, låt oljan rinna bort lite.
stek sedan kycklingbitarna en stund i en stekpanna.
I med den tillbaka i ugnsäker form och in i ugn 125 grader.
Spännande och se vad de blir=) Kanske inte som friterat på rikt men...
inte så nyttig rätt heller;-)

   

maten blev god... kyckling iaf.. nu påbörjas riskokning.. sen
Cardio crossfit för min del...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0