MIN SÖNDAG..

idag var jag pigg.. men ont i magen. bakade smörgåsruta på havre igår kväll..
recept:
5 dl jummet vatten
50 gram jäst
2 msk olja
2 tsk salt.
sen blandar jag havregryn (fiber) och rågmjöl.

rör ihop det till en deg.
låter jäsa 30 min.
sen lägger jag den i en långpanna, piggar m. gaffel och skivar rutor.
låter jäsa 30 min.
och sen i ugnen med långapannan, 220 grader. 15 - 30 min.
sen bryter jag bara ut bitarna och delar dom emellan..
väldigt goda. äver om man fryser ner och sen tinar upp bit för bit
som nybakt varje gång.. mmmm*

Men nybakt bröd gillar inte min mage. = ONT.
men tog och skurade golvet kl. 7 och toaletten. sen ut och springa 40 min.
skönt. men motvind och tunga ben.. blev lite promenader emellanåt.

Sen forts. jag damsuga lite här hemma.
Mattias vakna vid kl. halv 11.
och då frukost och sen till bön i Luleå.
Nu har jag lagat fisk och potatismos.
Ätit och sitter och lyssnar på band m. mattias.
och skriver här så klart.



pangasusfile i ugn. me. kryddor som salt, peppar, perilja, vitlök och fina fisken.
med citronskivor. och ägggula.
med potatismos = pulver-- ursäkta mig Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0