gamla bilder från mattias mobil


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår du inte att det ser äckligt ut när du är så där mager? Man har mått illa åt dom svältande barnen i fattiga länder, för att dom inte får nån mat och är så magra. Du har råd att äta och se frisk ut! Du är absolut ingen bra förebild för tonåringar. Tänk snälla människa på att du ändå börjar bli något så när vuxen!

2010-05-14 @ 14:51:51
Postat av: Anonym

Till anonym.



Du verkar inte ha förstått en viktig del nu.

Josefin kämpar med att bli frisk, det vet vi som känner henne!



När man lider av anorexi, tänker man inte som du/vi gör, det är en sjukdom som vilken som helst annan.. Inte skulle du väl skriva på det sätt du gör till henne, till någon som har cancer.. På samma sätt som att man inte väljer att få cancer, väljer man inte att bli deprimerad och få anorexi..



Läs på lite om den sjukdom Josefin har, försök sätta dig in i hennes situation, hon ser inte sin kropp på samma sätt som vi gör, att skriva att hon ser äcklig ut, hjälper ju knappast..

Och jag tror jag törs säga att jag vet att Josefin själv vet att hon är för mager på dom bilderna.



Josefin, du kommer ta dig igenom det här, tänk inte på stegen du backar, utan på varje gång du orkar stå emot alla tankar du har i ditt huvud. Det är då du går framåt!

Du är vacker, kolla på bilderna och filmen från Helens bröllop! Du är så glad och vacker! :)



Ge inte upp, glöm inte hur mycket sämre du mådde i somras, du vill inte må så dåligt igen. Din mage och allt det andra som du har problem med, kommer att bli bättre, du måste bara vara "snäll" mot din kropp, så den kan återhämta sig.



Ingen som inte varit i din situation, vet nog vad du går igenom men jag förstår om det är tungt ibland.

Jag ber för dig och Mattias, alltid!



Kram Sara

2010-05-14 @ 16:09:51
Postat av: carina

Vilken otroligt bra kommentar Sara! Jag håller med dig helt och hållet. "Anonym" kanske inte tänkte ett steg längre innan denne slängde ut sin kommentar.



Och Josefin, du ska veta att du inte är ensam när du kämpar, din familj, alla vi som är dina vänner, din Mattias och framför allt Jesus är med och stöttar dig!

Massor med kramar till dej, vackra du!

2010-05-14 @ 17:33:13
URL: http://karatangentbord.blogg.se/
Postat av: Mamma

fruktansvärda saker en anonym kan säga utan att blinka...nästan så jag hoppas att du drabbas själv. Vi som vet hela kampen är glada för Josefins skull idag! Och tackar Gud för allt han hjälpt oss och Josefin med....

2010-05-14 @ 20:02:46
Postat av: Josefin

Svar:



Till Anonym: vänta nu! vadå vuxen, är de fel att jag lägger upp bilder på min blogg eller? jag har inte bett dig läsa den. och sen anonym, står du inte för de du säjer.



Sara: Tack! man backar, går fram och backar.

jag var för smal i somras, de såg jag på bilderna.

men ibland är de svacka.



Carina: Åh! tack vännen!

glad jag blir. måste träffa dig i morgon.

allt är inte enkelt, men lovar att kämpa!



Mamma: Alla vet inte vad de innebär, de tror att man skapar problemen i livet själv.

Jo. Vi har mycket att tacka gud för Mamma.

Älskar dig!

2010-05-14 @ 22:04:36
Postat av: Anonym

Jag håller med Saras kommentarer. Jag vill bara skriva att det är lite fegt att vara anonym och skriva ett inlägg som kan såra. Om du känner Josefin, så vet du nog hur läget är om du inte är totalt blind. Det är ingen som mår dåligt som tänker vilken förebild man är för andra personer. Många gånger är man en urusel förebild i andra lägen också, utan att egentligen må dåligt. Så tänk en extra gång innan du skriver nästa gång, det tjänar inget att såra någon.



Det är inte bara Josefin man sårar med att skriva lite ogenomtänkta kommentarer, utan även oss alla andra nära som kämpat tillsammans med Josefin under en mycket lång tid. Alla ni som känner Josefin stötta henne hellre än skälpa med ogenomtänkta kommentarer. Vi ber och tänker på dig Josefin, jag vet att vi tillsammans kommer att komma igenom denna sjukdom.



Kram: Kerstin

2010-05-14 @ 22:10:47
Postat av: Josefin

Svar:

Kerstin: Tack underbara Sis <3

jag vill inte vara förebild, har aldrig sagt till någon "kolla på mig" jag gör rätt.. jag är inte en bra förebild och kommer aldrig att bli de!

önskar att ingen har mig som de heller.

Jag kämpar och kan inte göra mer. ibland förstår jag, ibland inte. men någonstans VET jag ändå att jag var sjukt smal i somras. de finns i huvudet även i svåra stunder!

2010-05-15 @ 09:18:26
Postat av: maj

Kämpa på Josefin, du kommer att fixa det här.

många kramar.

2010-05-15 @ 10:16:06
Postat av: Anonym

Man blir bara så ledsen när man läser så nedlåtande komentarer!!!,....min kära syster Josefin har en sjukdom som hon verkligen kämpar emot!!...hon har kämpat på en lååång tid och hon behöver mycket stöd för att över huvudtaget orka ta sig igenom de!!!.....man sårar inte bara Josefin med sådana komentarer..utan man sårar även oss nära som sett hur Josefin verkligen kämpar med en mycket jobbig sjukdom,man förstår inte de när man inte själv gått igenom de,eller haft nån anhörig som lidit av de!!!...hon är en riktig kämpe!!!....Josefin måste bara säga att fortsätt kämpa som du gjort vi stöttar dig och finns vid din sida alltid!!!!.....vi ska klara de här tillsammans kära syster!!...massor av styrke kramar till dig,de behöver du och de e du verkligen värd!!!......älskar dig och ber för dig!!!...KRAM storasyter Johanna!

2010-05-16 @ 12:46:39
Postat av: Josefin

Till Maj: Tack,! jag ska fortsätta kämpa.. JAG SKA KLARA DE!

Johanna: saknar dig redan bästa sis <3

Älskar dig massor, ska kämpa, jag lovar!

2010-05-16 @ 12:55:10
Postat av: sofia

nu får ni inte bli sur men jag måste säga att jag håller med om att josefin är förlåt orden men "äckligt, otroligt benig" men det är ju så att det vet hon ju om, och hon tränar otroligt mycket men det är som jag förstått inte för att "förbränna" utan för att hon tycker om att träna, + kanske lite tvång/ångest?. Sen så länge hon äter så funkar ju kroppen,om den inte får träna för mycket då den har ju börja få mat osv. Sen ser man att hon kämpar och visserligen känner jag inte josefin men jag skulle nog inte tro att hon skriver att hon kämpar om hon inte gjorde det, till anonym som skriver sådär, du borde tänka lite mer för precis som jag så vet jag ju inte hur josefin mått tidigare, en bild säger inte allt. Man ser att josefin är otroligt underviktig men det tar inte en dag att få tillbaka allt det som kroppen förlorat under dessa år den gått på svält, som man brukar säga rom byggdes inte på en dag ;) men om några år kanske du får tillbaka en snygg kropp. Inte för att du är ful nu eller så, men ett tips ? träna lite mindre, du behöver inte sluta träna men att träna 2-3 pass/dag tror jag inte är riktigt vad din kropp behöver,skulle nog må bra att få träna kanske 3-4 ggr/v men som sagt.. jag kan bara utgå från mig själv, jag tränar 2-4 gånger/v och det gör mig glad!hoppas du kommer fri från allt en dag =) det går :D

2010-05-16 @ 13:19:11
URL: http://piggggy.blogg.se/
Postat av: Sara

Men vad är ni för idioter som sitter och skriver såna saker till Josefin?

Hon kämpar, hon kämpar varje dag. Det visste ni kanske inte om? Snälla, man väljer inte att få sjukdomen Anorexia! Lika lite som man väljer någon annan sjukdom. Det är ett sjukt tankesätt ni har!



Kämpa på Josefin, du vet att vi i skolan håller på dig! :) Många kramar Sara

2010-05-16 @ 15:41:45
URL: http://knasigasara.blogg.se/
Postat av: Josefin Rahkola

Svar: Tack Sofia och Sara.. jag kämpa massor. lovar de, alltid är de bara inte så lätt! =(

2010-05-17 @ 09:55:57
Postat av: Anonym

Ja Josefin vad glad jag blir!!!.....saknar oxå dig redan,var såååå ROLIGT att träffa dig...ha alltid lika MYCKET att prata om!!!.....ÄLSKAR DIG!!!....Bamse kramar om dig!!!!...stora syster Johanna!

2010-05-18 @ 10:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0